[Tylypahka]'n virallinen foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tervetuloa [Tylypahka]'n viralliselle foorumille!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 [Tylypahka]'n leiri(?)

Siirry alas 
+21
Chokonut
Apl
Juitze
Waninlyy
Truehart
Taras
Extreme
Rosalindea
Numbbi
Yasiro
Heikki
josejiina
-Assukka-
iin-u
AKSU599
Patricia.
Hande12
:Rosi:
::ponygril::
Hana
Eyon
25 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 7:35 pm

Hei kaikki [Tylypahka]'n virallisen foorumin käyttäjät!

Saimme tässä muutama päivä sitten Marian ja Emman kanssa idean järjestää [Tylypahka]'laisille leirin. Leirin ajankohta on vielä avoin, ja tarkkaa tietoa edes järjestämisen mahdollisuudesta ei ole.

Haluaisin nyt esittää kysymyksen, että löytyykö täältä leirielämästä kiinnostuneita ihmisiä? Mikäli saisimme ensi syksyksi kasaan edes hieman yli 10 osanottajaa, voitaisiin leiri järjestää.

Leiripaikasta vielä sen verran, että sitä ei todellakaan ole vielä päätetty. Joku suhteellisen iso leirikeskus voisi olla hyvä, josta löytyisi ihan omat keittäjät -ja muu henkilökunta sitä ruoanlaittoa -ja siivoamista varten.

Eli nyt kaikki kiinnostuneet, ottakaa ihmeessä osaa keskusteluun! Leirisuunnittelusta vastaan pääasiassa minä, joten jos on kysyttävää - vastaan mielelläni!
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 8:09 pm

Aaah, tämmönen olisi toki ihana <3...

Mutta, inhoan olla ilonpilaaja...

Leirin pituus määrää hinnan. Jos on paikka, jossa on täysin omat keittäjät ja kaikki..

Se maksaa ainakin 8o e/hlö, suurinpiirtein, plusmiinus 10 e. Siis jos se on viikonloppuleiri, eli n. 3 pvä pitkä.

Pitempi leiri saattaa kohota hinnaltaan 160 luokkiin, halvimmassa päässä.

Sitten vielä muita käytännön juttuja - pitää kai olla joku ihan leirilupa, ja koulutettu nuorisotyönohjaaja... Netarin appari ei kelpaa. Ehkä jos saataisiin netari vedettyy mukaan, saattaa onnistua...

Pikemminkin mielestäni kannattaisi tehdä niin, että sovimme yhen leirin, jolle me kaikki rynnätään - olisi yksinkertaisesti helpompaa ja yksinkertaisempaa. Netarin apparit voisivat kysellä jotain asiaan liittyvää, esimerkiksi...

Mutta jos meillä onnistuu ihan ikiomaleiri, minä tahtoisin mennä paikkaan nimeltä Pöyhölä. Paikka sijaitsee Keuruulla - n. viiden tunnin junamatka helsingistä sinne, valitettavasti, mutta junamatkalla me voidaan jo teoriassa "aloittaa" leiri niiden kanssa,jotka junaan eksyy.

En tiedä paikan hinnoista, mutta paikan osoite on http://www.nuortenkeskus.fi/toimintaa/leirikeskus+poyhola/ . Minä olen käynyt paikassa mm. noin 7-8 kertaa ennenkin, suosittelen sitä todella lämpimästi! Ihanat ruuat, mukava paikka - paljon tilaa, ja hyvät majoitustilat. Jos todella ruvetaan omaa Tylypaha-leiriä järjestämään, suosittelen ehdottomasti tätä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 8:49 pm

Tiedän, että leiri tulee olemaan kallis[/b]. Itse leirin hintaan pitää lisätä vielä matkakustannukset, joten halpaa se ei tule olemaan. Mutta, mikäli oikein muistan niin leirin järjestäjän [i]ei tarvitse olla koulutettu nuorisotyönohjaaja. Riittää, että on 18-vuotias ja omistaa puhtaan rikosrekisterin. Näin ainakin luin internetistä eilen, kun tutkin asiaa tarkemmin.

Ja tosiaan, leirille pitäisi tuoda mukanaan mm. kelakortti (sairastumisen varalta), huoltajan allekirjoittama lupalappu sekä ilmoittaa mahdolliset allergiat -ja erityisruokavaliot.

Leirikeskuksesta vielä sen verran, että myös Antaverkka tai Kukonnotko olisi tosi mukava paikka päästä viettämään leiriä. Itse pidän (ah, ja jumaloin) Kukonnotkoa. :-'3
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 9:33 pm

Ah, meillä on eri paikat joita jumaloimme, joten varmaan kannattaa katsoa asiaa silloin, kun enemmän halukkaita ilmestyy - silloin näemme mistä päin se kannattaa varata. Ja hintavertailu olisi varmaan oiva tapa päättää, mikä paikka kannattaa varata, sekä miettiä, mitä teemme leirillä - sekin kertoo paljon, mitä kannattaa tehdä. Voin toki alkaa mainostamaan Pöyhölää tässänäin, mutta en oikein tiedä, kannattaako se, mutta sitten tuleepi olennainen kysymys:

Mikä olisi leirin ohjelma?

Omat ehdotukseni:

~ Minä itse, henkilökohtaisesti, haluaisin koittaa pientä Live action roleplayta eli larppia - leirin pituudesta riippuen, voisi olla yksi-kaksi päivää larppia. Sauvoja ei ole vaikea tehdä, eikä kaapua vaikeaa löytää - larppi voisi olla minusta mielettömän mielenkiintoinen.

~ Leirin ajaksi voitaisiin järjestää kaikki uusiksi tupiin - ja omalle tuvalle voitaisiin yrittää tienata pisteitä erilaisten asioiden kautta. Se voisi mielestäni olla mielenkiintoista.

~ Potter-aiheiset leiriolympialaiset voisivat olla mahtava idea~

~ Sovelletaan oma Huispaus-peli!

~ Tehdään ylipäätänsä jotain Potter-aiheisia puuhia/leikkejä/miksikä haluaakaan sitä kutsua.

Pääni pursuaa erilaisia ideoita - minulla riittää kaikkea ehdotettavaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
::ponygril::
Professori
Professori
::ponygril::


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Espoo

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 10:13 pm

Toi kuullostaa ihan mielenkiintoiselta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://vanilia.blogit.fi/
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 10:22 pm

Mulla kävi mielessä myös sellainen idea, että jos leirikeskuksen vuokraaminen ei onnistu - voimme aina vuokrata astetta isomman mökin. Siitä taitaa olla vain muutama päivä, kun Iltalehdessä mainostettiin kesä -ja syysmökkejä. Yksi mökki taisi maksaa viikolta 350 euroa, joten jos meitä tulisi 10 ihmistä - jakaisimme tämän summan kymmenellä (10). Näin jokaiselle jäisi maksettavaksi 35 euroa.

Mökki voisi olla muutenkin kätevämpi vaihtoehto, koska silloin ei tarvitsisi miettiä onko nuoriso-ohjaajan koulutus/tutkinto. Riittää, kunhan täyttää kaikki muut kriteerit - pitää mökin ehjänä, ja noudattaa muutenkin leirielämän sääntöjä. Sääntöihin kuuluu mm. lupalaput, ruoan laittaminen, osallistujien vanhempiin säännöllinen yhteydenpito, kelakortti, kuljetukset yms.

Totta kai, jos leiri järjestettäisiin mökissä pitäisi osallistujien maksaa 35 euron lisäksi ruokakustannuksista osa, sekä omat matkakustannuksensa. Pitää sitä 3-4 päivän aikana päästä kaupassakin käymään, mutta se hoituu helposti jos jollakin leirivalvojalla (kuten esimerkiksi minulla tai Katjalla) on käytössä auto.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 10:36 pm

Ainoa vaan, että sen pitäisi olla tarpeeksi iso mökki. Mökin kokokin pitää katsoa osallistujamäärän perusteella - emme voi ottaa siis vastaan viimehetken mukaanhaluajia, jos laskemme oikein tarkkaan (tietenkin voidaan pistää ne nukkumaan lattialla jne.)

Mökki olisi sinänsä ihan mukava - mutta yleensä ne sattuu olemaan niin keskellä metsää, että saattaa olla hieman haitaksi. Miten henkilöt itse järkkäytyvät paikalle, ravaatteko Katjan kanssa jotain väliä kymmeniä kertoja, vai massataksi, joka tulee maksaa maltaita esim. joltain juna-asemalta?

Halvin mökki on usein myös pienin mökki. Isommat mökit saattavat maksaa paljonkin - sen kannalta minä kannatan kyllä leirikeskusta. Siellä on yleensä (tai aina) tilat, jotka ovat tarkoitettu leirielämään - mökissä tulee tilanpuute, missä toimia. Ja tietenkin ruokapuoli ja kaikki on hoidettu ennalta...

On vain kätevämpää mielestäni mennä leirikeskukseen, jossa on kunnon kentät, rannat, saunat, tilat, kaikki.

//EDIT: Tokihan voimme mennä johonkin liikuntakeskukseen terrorisoimaan - varmaan siellä olisi mielenkiintoista poukkoilla porukalla Harry Potter -varusteissa järkyttämässä kyseistä kansaa. XDD

//EDIT2:

Löysin "Leirin järjestämisen muistilistan":

Kun järjestät leiriä, huomioi seuraavat asiat:

vakuutukset
vastuut – jokainen vastaa omasta lapsestaan
vaitiolovelvollisuus ja lastensuojeluilmoitusvelvollisuus
säännöt
luottamuksellisuus vs. jokainen vastaa siitä, mitä muille kertoo (esim. ryhmäkeskustelut - muiden leiriläisten vaitiolo?)
vetäjien ammattitaito ja ohjelman sisältö (esim. onko valmiuksia ryhmänvetämiseen; voi nousta yllättäviä asioita esille)
virkistysloma vai omatoimiloma – osallistuvatko leiriläiset tiskaukseen, siivoukseen jne.
sopiva kokoonpano: eri-ikäiset lapset tarvitsevat erilaista toimintaa ja ohjausta – huomioi tämä toimintaa suunnitellessasi
työntekijöiden työaika: miten korvataan yöpymiset leiripaikassa (rahaa, vapaa-aikaa)
opiskelijoiden hyödyntäminen – huomioitava vastuukysymykset

- lähde: http://www.sosiaaliportti.fi/Page/8f5843de-4945-4f4a-b62d-62d55529d41a.aspx
Takaisin alkuun Siirry alas
:Rosi:
Valvoja
Valvoja



Viestien lukumäärä : 11
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Oulu

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeMa Kesä 07, 2010 1:23 pm

Heei !
Toihan kuullostaa AIVAN mahtavalta !! Mutta, en usko että täältä kauempaa tulevat ihmiset eivät saisi ihan helpolla lupaa. Että siellä etelämmässä asustelevat saisivatkin. Ja, tuo ettei päästäisi niin, on varmaan syy kokonaan siinä kustannuksissa. < Ainakin suuremmalla osalla. Mutta, vaikken pääsisi, sanon että Leirikeskus on AINA paljon parempi, koska jos menemme mökkiin ei siellä kyllä saa olla sitten helposti rauhassa. Että Leirikeskuksessa voisimme pitää hauskaa oikein kunnolla ! Mutta, tuohan on vain sitten minun mielipiteeni asiasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hande12
Korpinkynnen tuvanjohtaja
Korpinkynnen tuvanjohtaja
Hande12


Viestien lukumäärä : 56
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Varkaus

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeMa Kesä 07, 2010 5:33 pm

Okei, hyvältä kuulostaa, mutta ongelmiakin löytyy. Kuten Rosi sanoi, kaikki EIVÄT saa helpolla lupaa, sillä vanhemmat tenttailisivat kokoajan että mikä se semmoinen on ja mitä siellä tehdään plaaplaa tiedätte kyllä. Vanhemmat ovat tuossa jo hieman huolissaan kun yhtäkkiä aletaan kyselemään että saanko lähteä 7h päähän leirille viikoksi? Toiseksi on juuri se raha, kaikilla ei vaan kaikenkaikkiaan ole varaa, sillä on myös tärkeämpääkin mihin se raha menee.

Leiri ja miitti eroavat todella paljon ofc toisistaan. Miittiin porukoilta tulee lupa helpommin kun yhtäkkiä puheeksiotettu leiri.(tämä oli nyt tämmönen mikä teki mieli ilmaista XD)

Itse kannatan toki leirikeskusta, sillä jos esim. jotain sattuu, siellä olevat paljon vanhemmat ihmiset, ensiapukurssin käyneet ja kokeneemmat osaavat olla välittömästi avuksi. En tietenkään epäile etteikö Anette tai Katjakaan osaisi varautua varatoimenpiteisiin, tietenkin he osaavat. Haittojakin löytyy. Jos leiri järjestettäisiin kesällä, se olisi melkein mahdotonta, sillä otetaan huomioon että leirikeskukset ovat voineet olla varattuina jo hieman kauemman ajan tulevien rippikoulujen vuoksi, tai joidenkin Marttakerhojen takia o_O, who knews? Jos itse saisin ehdottaa leirikeskusta, se olisi Hankasalmella Hännilän leirikeskuksessa. Siellä sijaitsee myös Suomen puhtain järvi. Tilat ja kaikki ovat mahtavat. Kauppaan tosin on pieni matka. Jos leirin paikkana olisi mökki, en olisi tulossa, sillä kuten Saanakin ilmaisi, tila ei riitä. Jotkut ahdistuvat ahtaasta tilasta, kuten minä. Jos on ahtaat tilat ja liikaa ihmisiä ni se on vähä ... FUUUUU-.
Kuitenkin, leirejä kannattaa suunitella monta kuukautta, eikä muutamaa viikkoa. Kannattaa miettiä myös tarkasti, ketkä ovat leirin päävetäjät, joiden kanssa suuniteltaisi koko leirin ohjelma. Tämäkin tuntui hieman hätiköidyltä idealta, mutta mikäs siinä jos ihmiset tykkää. Mielipiteensä kullakin, joten ei parane ottaa itseensä tämän luettuaan =).

Otetaan huomioon vielä ajankohta... jos leiri järjestettäisiin syksyllä, tulisi huomioon ottaa muiden koulunkäynti JA muut menot. Syyslomallakin ihmisillä saattaa olla suunitteilla muita menoja, eikä niitäkään tekisi mieli peruuttaa, teki mieli kumpaan tahansa (leiri tai meno). Pahoittelen jos pilasin joidenkin ilot tästä O_o
Takaisin alkuun Siirry alas
::ponygril::
Professori
Professori
::ponygril::


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Espoo

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeMa Kesä 07, 2010 7:19 pm

Joo tollanen ois kiva, kunhan se ei olis missää järkyttävän matkan päässä Smile. Ja itse rakastan mökillä oloa, mutta mieluiten ton tyyppiset leirit olisi kiva vetää leirikeskuksissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://vanilia.blogit.fi/
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeTi Kesä 08, 2010 4:46 am

Jos kesällä miittiä yritettäisiin tehdä...

Toteaisin, että se siirtyisi vuodelle 2011 - ei tähän aikaan saa mitään leirikeskusta varattua TÄKSI kesäksi. Korkeintaan joku kokouskeskus onnistuu.

Mielestäni se, että oletetaan tällaisen tänä vuonna onnistunvan, on hieman liian optimistista - mielestäni pitäisi järjestää jokin työryhmä, hallitus, joku sellainen, joka on leirin henkilökunta. Joitain, jotka tosissaan haluavat vetää tätä kunnolla - ehkä voisi ensi vuoden kesäksi järjestää leiri. Ainakin on riittävästi aikaa asian järjestämiseen - se olisi mielestäni kannattavinta.

Se, että yritettäisiin katsoa joka ikisen meno ja tulo on yksinkertaisesti mahdotonta. Voimme kyllä kysellä mieluisinta ajankohtaa - mutta aina se menee jollakin jonkun päälle, se on vaan fakta, jonka kanssa on elettävä. Viikonloppuleiri syksyllä voisi olla ihan mukavaa, jos se olisi niin sanotun ensimmäisen (tai toisen) jakson jälkeen (suurinpiirtein), sillä suurin osa leiriläisistä on kuitenkin luultavasti yläasteelaisia - jakson päätteeksi on mukava irroitella, nimim. kokemusta tosiaan on.

Voisimme nimetä leirimme "Potter-leiriksi", jota mainostamme vain netissä, omien sivujemme kautta - siten voisi vanhemmille tulla hieman luottavaisempi fiilis. Kunnon valmistelun ja leirikirjeiden ja esittelyjen kautta saamme vanhemmat puolellemme 100% - tässä siis korostan, että kannatan erittäin vahvasti työryhmän tai vastaavan muodostamista, jossa jaetaan tehtävät - joku hoitaa esittelyn ja levittämisen, joku hoitaa ylipäätänsä nettisivut, joku hoitaa tarvittavat luvat, joku vakuutukset, joku paikan, jnejnejne. Kaikki selvitettävä jaettaisiin toimikunnan henkilöiden kesken - ja jos leiri tosiaan järjestetään ensivuonna, olisi tarpeeksi aikaa kaiken järjestämiselle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Patricia.
Oppilas
Oppilas
Patricia.


Viestien lukumäärä : 2
Join date : 05.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Salon lähistöllä.

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: ...   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeKe Kesä 09, 2010 11:20 pm

Kannatan Hanan mielipidettä. Itse tulisin ilomielin ensivuonna, tämä kesä kun on jo tupaten täynnä ohjelmaa. :/ Ja ensivuonna monet täyttävät 14v (Monet Tylypahkan aktiivista roolipelaajaa) joten heidän vanhempansa luottaisivat vanhempiin lapsiin enemmän kuin nyt esimerkiksi minun ikäisiä lapsiaan. Toivottavasti tajusitte.. Ja olen kyllä leirikeskuksen puolella, jokainen osallistuja voisi maksaa oman osansa ja larppi olisi mukava kokemus kun muutenkin on tultu roolipelattua metsässä sukulaisten kanssa jo noin 4-8v eli melkein puolet elämästäni.. J
~ Juuri nyt ’’liian nuori’’ Patricia.
Basketball
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeTo Kesä 10, 2010 5:25 am

Totta kai tämä idea menee automaattisesti ensi vuoden puolelle. On turha lähteä "hätiköimään" suunnittelemisen kanssa, joten ei mitään hätää - tälle kesälle on luvassa vain ja ainoastaan miitti. Ja mitä tulee tuohon vanhempien epäröintiin päästää lapsi mukaan [Tylypahka]'n leirille, niin voin sanoa että se on ihan normaalia ja suositeltavaa huolehtia/olla huolissaan omasta lapsesta, varsinkin jos hän on osallistumassa nettikavereidensa kanssa miittiin/leirille. Oma äitini oli varsinainen, no - käytän sanaa ylisuojelevainen. 13-14-vuotiaana se ärsytti suunnattoman paljon, mutta nyt kun on alkanut miettimään asiaa uudelleen näin vanhempana, on pakko todeta että ymmärrän häntä paremmin. Kyllä mäkin olisin (..jos olisi niitä omia lapsia) aivan samanlainen, mitä mun oma äiti oli.

Ja kun ikää tulee, vanhempien vastuu oman lapsen tekemisistä loppuu. En mäkään voi enää olettaa, että "..kyllä se äiti hoitaa kaiken", en tosiaan. Mutta kyllä se äiti silti löytyy sieltä puhelinsoiton päästä, jos tarve vaatii. :-'3

Mutta joo, niin - jos nyt lähden työstämään ensi kesälle tätä leiriä, suosittelen (..ja vaadin), että osallistujien vanhemmat ottavat yhteyttä minuun. Jos äiti/isä tutustuu vetäjään, tai saa häneltä ylipäätään informaatiota asiasta sekä hänen yhteystietonsa - on leirille pääsy huomattavasti varmempaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
AKSU599
Noita/Velho
Noita/Velho



Viestien lukumäärä : 50
Join date : 03.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Hyvinkää

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimePe Kesä 11, 2010 12:30 am

Munki mielestä tää on kans ihan hyvä idea, ja ite oon ainaki halukas osallistumaan näihin leireihin ja miitteihin, mun pitää vaan läpästä ne kaikki tentit, niinku hande sano ni vanhemmat nykyään tenttaa kaikesta.. Siihen miittiin mä nyt aion osallistua ja toi leiriki ois kiva.. Mut mun vanhemmat on ainaki silleen et jos Anette kertoo niille tarkemmin ettei se oo mikään sellanen 'houkutellaampa nuoret tänne ja kaapataan'' tyylinen juttu.. Ja kyllä mä uskon että tarpeeks moni saa luvan, Anette osaa kyllä vakuuttaa vanhemmat..
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimePe Kesä 11, 2010 6:29 am

Mun tehtäväni ei ole vakuuttaa, vaan puhua totta - eli faktaa. Jos vanhemmat soittavat mulle (..kyllä, jos on tarve - täältä saa puhelinnumeron) esittelen itseni kohteliaasti ja kerron, että mistä tässä on kyse. Ja jos vanhempia pelottaa tai huolettaa, niin aina saa tulla mukaan! Kyllä mä uskon, että jos miiteissä kokoonnutaan esimerkiksi ensialkuun juna-asemalla, niin äiti/isä näkee millainen porukka siellä on vastassa, ja voi poistua hyvillä mielin vaikka kaupungille shoppailemaan, tai muun perheen kanssa särkänniemen puolelle huvittelemaan. Näin itse miittiin osallistuja saisi rauhassa tutustua muuhun porukkaan ilman, että äiti tai isä roikkuu kannoilla. :-'D On ollut tapaus, jossa yhden miittiläisen äiti tuli mukaan ja käveli noin 10 metrin päässä meidän porukasta koko särkänniemen miitin ajan. Toisella kerralla tämä kyseinen nuori saikin sitten tulla yksin, ilman vanhempia. Tää on ihan hyvä käytäntö, eikä se meitä haitannut - eihän meillä ole mitään salattavaa. :-') Ihan fiksu ja asiallinen porukka me ollaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
iin-u
Noita/Velho
Noita/Velho
iin-u


Viestien lukumäärä : 104
Join date : 06.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Orimattila

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeLa Kesä 12, 2010 7:14 pm

Musta tää idea on hyvinkin mahdollinen, jos jokainen selvittäis missä mennää ja sitä rataa. Mut uskoisin että aika monen vanhemmat haluis ottaa yhteyttä sitten Leirin vetäjiin ja sitä rataa...
Takaisin alkuun Siirry alas
-Assukka-
Oppilas
Oppilas
-Assukka-


Viestien lukumäärä : 7
Join date : 03.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Rovaniemi

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 5:40 pm

Olen kiinnostunut, mutta jos ajankohtana on kesä, kaikille tulee varmasti esteitä. Jos Ane antaa puhelinnumeronsa jne, niin kyllä uskoisin, että voisin mahdollisesti päästäkkin, sillä minäkin omistan ylisuojelevat vanhemmat. Minulla tietenkin on suurimpana ongelmana kuljetus, sillä asun Lapissa (Rovaniemellä), josta kyllä pääsee Etelä-Suomeen helposti, mutta niinkään halvasta ei voi puhua. Voisin tietenkin jo nyt alkaa keräämään rahaa ja näin, joten eiköhän sekin asia hoidu. (:

Kannatan muuten leirikeskusta, sillä mökkiin ei mahdu, jollei vuokraa Keski-Suomesta suurta mökkiä laskettelukeskusten lähistöltä. Ja tuo ohjelma, mitä on suunniteltu kuulostaa ehdottomasti juuri sopivalta! Larppaus etenkin. Voisi olla myös aika mahtavaa, jos lajitteluseremonia olisi. Toki myös huispaus voi olla mahdollista, mutta silloinhan luuta voi olla hankala saada (ainahan voimme ottaa pitkän kepin ja laittaa siihen vaikka heinää päähän).

But I'm in! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.blogger.com/profile/07917816887108691859
josejiina
Oppilas
Oppilas
josejiina


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 06.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Kokkola

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 9:37 pm

Tää leiri kuulostaa hyvältä idealta. Tulisin tottakai, jos saan luvan jne., riippuen vähän, missä tämä leiri sitten pidettäisiin, ja milloin. Kesän jälkeen olisi luultavasti suurimmalle osalle parempi ajankohta, sillä ainakin minulla on kaikenlaista suunnitteilla. Kannatan leirikeskusta, mökissä ei oikein tilaa, riippuen kylläkin, minkä kokoinen joukko sitten olisi lähdössä. Mökkeily on ihanaa, mutta nämä leirit olisi parempi vetää leirikeskusessa, kuten Pony sanoikin.

Mutta siis, jos leiri pidetään, olen halukas osallistumaan. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimePe Kesä 18, 2010 8:46 pm

Leirin ajankohdan ei tosiaan tarvitse olla kesä. Se voi ihan hyvin olla syksy, talvi tai kevätleiri - riippuen tietenkin ihan siitä, että mikä vuodenaika ihmisille sopii kaikkein parhaiten. Ja tuohon yhteydenottoon; se ei tule olemaan ongelma. Annan mielelläni puhelinnumeroni ja keskustelen halukkaiden vanhempien kanssa asiasta tarkemmin heti, kun saadaan selville onko leiriä edes mahdollista pitää, ja jos on - niin missä? Leirielämä ei ole ilmaista, joten kyllä - se tulee maksamaan jokaiselta osallistumishinnan sekä matkakustannukset.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heikki
Oppilas
Oppilas
Heikki


Viestien lukumäärä : 1
Join date : 25.06.2010
Paikkakunta : Salo

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimePe Kesä 25, 2010 10:39 pm

Joo, kyll voisin tulla messiin. Tietenki se riippuu paikasta, ajasta ja hinnasta. Kannattaa myös kattoo se paikka sillee, et ei oo mitään 18 hengen mökkii, jossa nukkuu yli 20 ihmistä (kuten Neterin leiril). Mut toivon, et junamatka + leiri ei tulis maksaa hirveesti. Meinaa en oo mikään rikazz monkey
Takaisin alkuun Siirry alas
Yasiro
Noita/Velho
Noita/Velho
Yasiro


Viestien lukumäärä : 68
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Kokkola

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeLa Kesä 26, 2010 3:05 am

Kuulostaa hyvältä :--). Kun meikä ei miitteihin koskaan ehdi, niin leiri ois must ♥️. Vaikka leireistä on vähän kokemusta, niin siltikkin pidän mökkielämästä ja luonnosta, joten miksikäs ei :3. Ja kuten Anette sanoi, eihän sen pakko ole olla kesällä, kun elo-syyskuussakin on vielä todella lämpimät kelit Smile.

En tosiaankan tiedä, missä suurinosa porukasta asuu ja matkustamisjärjestelyt saattavat olla hankalia, mutta ne mahtavat ja positiiviset kokemukset, mitä olen leirikeskuksista saanut ovat olleet;

~ Metsäkartano, Rautavaaralla

~ Vasikkasaari, Kokkolassa

~ Villa Elba, Kokkolassa

(Jooh, asun siis Kokkolassa xD). Mutta mulle se matka ei ole niin oleellinen asia, koska tiedän, että porukat varmaankin olisivat valmiita mut heittämään, vaikka Jumalan selän taakse tai serkku. Ja VR'än ei ole enää näinä päivinä luottamista, kuten ollaan huomattu, mutta onneksi bussitkin on keksitty... Very Happy

Unohtamattakaan leirin säännöistä/käytännöstä. Alkoholin käyttö kielletty?, käytös ja muiden kunnioittaminen. Ei se ole kivaa mennä leirille, jossa kaikki ovat napit vastakkain. Siitä minulla on kokemusta ja siitä syntyi aikamoinen hyttyssuihkeilla toisten tavaroiden ja huoneiden sumuttelu... Voitte arvata oliko kämppä sen jälkeen käyttökunnossa.
Siksi ehdottaisin ensimmäisenä leiripäivänä tutustumis-tunnin, jolloin tutustuttais toisiin, että kaikki tulis hyvin toimeen kaikkien kanssa ja opittais tuntemaan toisemme.

Myös allergiat/sairaudet/erilaiset ruokavaliot pitää ilmoittaa tai ainakin on suositeltavaa ilmoittaa. Onko keliaakikko, vegetaristi, allerginen kalalle, astma yms... Myös ensiapupakkaus on kaiken a ja o. Olen varma, että jollakin on ensiaputaidot hanskassa joten kuten. Itse osaan niitä ihan kiitettävästi ja niitähän voi aina opetella Smile.

Mutta yeah, olen höpissyt tältä erää tarpeeksi ~ ♥️

Takaisin alkuun Siirry alas
Numbbi
Oppilas
Oppilas
Numbbi


Viestien lukumäärä : 6
Join date : 18.06.2010
Paikkakunta : Helsinki

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeKe Kesä 30, 2010 11:19 pm

Vinkiksi tuohon 'huispaukseen' jos tuo leiri aiotaan tosiaan järjestää:

Jonain päivänä on hyvä kerätä valmiiksi eri pituisia puun oksia.
Myös puukot kannattaa olla mukana,
koska suosittelen että puukoillavuollaan ensin oksat sopiviksi ja
vapaahetoisesti jos jaksaa hio hiekkapaperilla
(tai millä muulla mitä keksii) oksan sileäksi.

Oksan päähän kannattaa sitoa risuja (heinä nyt lähtee siitä ja muutenki aivastuttaa).
Risut voi sitoa narulla kiinni mutta suosittelen käyttämään ilmastointiteippiä.
Sen jälkeen voit tuunata siitä vaikkapa maalaten turbomaximusultraluudan
hienoilla vauhtiraidoilla yms.

Ja lopuksi tuosta pelitavasta:
Kun noi luudat on valmiit ja tarkotuksena on vaikka saada kaato liikkeelle niin älkää missään nimessä lyökö palloa luudan etupuolella. Siitä tulee paljon vammoja (en pystynyt kävelemään pitkään aikaan kun itse pelasin yhdellä Potter-leirillä niin) ja muitakin hankaluuksia siinä on. Mieluiten sitä kannattaa potkia/lyödä käsillä / mailalla.

Asd



Takaisin alkuun Siirry alas
Rosalindea
Kehittynyt
Kehittynyt
Rosalindea


Viestien lukumäärä : 25
Join date : 18.07.2010
Ikä : 26

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Hyvä idea!   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Heinä 18, 2010 7:17 pm

Loistava idea ja voihan leirin pitää metsästysmajassa keskellä metsää tai vaikka luovissa jossa voi vuokrata luovin leirialueella http://www.kotka.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=1366&menupath=512,1365,1366 Ja voihan sen leirin pitää leirintä alueella teltoissa. Huom. tämä oli vain ehdotus.

Muuten kaipaisin lisätietoa esim. Minkä ikäisille se on, Maksimissaan kuinka monta sinne pääsisi yms..

Kiitos jos vastaatte ja toivottavasti saisitte leirin pystyyn!
Takaisin alkuun Siirry alas
Rosalindea
Kehittynyt
Kehittynyt
Rosalindea


Viestien lukumäärä : 25
Join date : 18.07.2010
Ikä : 26

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Lisää..   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Heinä 18, 2010 7:24 pm

Leirilllä voisi myös olla joku oppitunti taikuudesta tai jtn muuta ja kaikki voisivat kirjoittaa itse tehdylle pergamentille (Ohje: http://hpfanit.vuotis.net/index.php?option=com_content&view=article&id=80:helppo-ohje-pergamentin-valmistamiseen&catid=46:tee-se-itse&Itemid=106) ja leirin lopussa voisi olla joku Harry Potter juhlat. Tämäkin oli vain ehdotus.
Takaisin alkuun Siirry alas
Extreme
Noita/Velho
Noita/Velho
Extreme


Viestien lukumäärä : 52
Join date : 03.06.2010
Ikä : 25
Paikkakunta : Orimattila

[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitimeSu Elo 01, 2010 7:13 pm

No mä voisin ilmotautuu epävarmuudella. Ku se on paljon päivämäärästä ja paikkaunnasta kiinni mulla, että saanko kyydityksen ja tolleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





[Tylypahka]'n leiri(?) Empty
ViestiAihe: Vs: [Tylypahka]'n leiri(?)   [Tylypahka]'n leiri(?) Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
[Tylypahka]'n leiri(?)
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» [Tylypahka]:n Hit & Heal
» © [Tylypahka]™ - Ilmoittautuminen miittiin!
» Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?
» © [Tylypahka]™ - Talvimiitti Tampereella 2011!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
[Tylypahka]'n virallinen foorumi :: TAPAAMISET :: Leirit-
Siirry: