[Tylypahka]'n virallinen foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tervetuloa [Tylypahka]'n viralliselle foorumille!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?

Siirry alas 
+12
TheParry
tommihahmo
AKSU599
Yasiro
Hana
Juitze
fullmoon@
Eyon
Chokonut
Wagner-1
Mabs
Hande12
16 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
tommihahmo
Oppilas
Oppilas
tommihahmo


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 08.06.2010
Ikä : 24
Paikkakunta : Vantaa , Koivunkylä / Vantaa , Havukoski

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Kesä 28, 2010 11:41 pm

Eka asia joka tulee mieleen että Eteishalliin/Aulaan voisi pistää lapun missä huoneessa tunnit pidetään. Esim. Pottertieto - Rohkelikon Tuvan Käytävä. Toinen asia on se että ois hyvä jos ois sellanen huone kuin Lontoon katu... Siellä kadulla vois olla vaikka... 2 ovea...
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeTi Kesä 29, 2010 12:05 am

Ei mitään tieviittoja ympäri [Tylypahka]'a. Se on paljon kivempaa kun saa tutkia ja käyttää aikaa luokkien löytämiseen. Aina uusi seikkailu on hyväksi! Ainahan sitä voi myös etsiä luokan jo paljon ennen tunnin alkua niin ei myöhästy, tai päättelee missähän päin mahtaa olla esim. liemien luokka... no tuskimpa missään tornissa, vaan suuntaa samantien tyrmiin ja sieltä jatkaa etsimistä. Sama yrttitiedon luokassa, pihalle.

Ja mitä ihmettä tekisimmekään Lontoon kadulla, joka ''vilisee'' jästejä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimePe Heinä 02, 2010 6:57 pm

Joo, ei todellakaan mitään ns. "tieviittoja" ympäri [Tylypahka]'a. Mutta lupaan tehdä sen listan, mistä löytyy luokkahuoneiden nimet sekä niiden sijaintipaikat. Se ei ole iso homma, joten laitan sen tässä lähipäivinä © [Tylypahka]'n ryhmäsivun foorumille. :-'3

Tero, huispaus alkaa ensi viikolla joten olisitko mitenkään kärsivällinen? Itse toivoitte animaagi -ja aurorikoulutusta, joten jotain oli pakko jättää muutamaksi viikoksi pois. :-'D
Takaisin alkuun Siirry alas
AKSU599
Noita/Velho
Noita/Velho



Viestien lukumäärä : 50
Join date : 03.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Hyvinkää

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Heinä 12, 2010 7:15 am

No ei se luokkalista hyödytä melkeen mitään (ainakaan mun kohalla) ku ei ne onnettoman tiiä missä pöllötorni sijaitsee, ja sit ku sanon että se on kivipiirillä ni sit kuuluu ''Missä kivipiiri on'' ja ku vastaan et se on sillalla ni tulee ''missä silta on'' ja tota rataa D: kyllä uskon että se toimii suurimmalla osalla, ku kaikkia luokkia ei oo piilotettu niin mahtavasti jonnekki korpeen, mutta kannatan XD
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Heinä 19, 2010 10:17 pm

Jumankökkäre, jos on äpärillä niin helvetin vaikee päästä luokkiin, nii tehää niille kelmienkartta.. tai ainakin joku kartta josta saa selkosta mestojen sijainnista. Jos joku vaikka kekkais hyvän tavan tehä ''kelmien kartta'' niin oon mukana projektissa. Meinaa sellasen voi ehkäpä ainoastaan piirtää jollain photoshopilla ja laittaa jonnekki nettiin kaikille Tylyn oppilaille näkyväksi, ja sitten pitäisi vielä levittää linkkiä siihen. En tiedä toimisko millään, mutta ois ehkä jännempi juttu.
Takaisin alkuun Siirry alas
iin-u
Noita/Velho
Noita/Velho
iin-u


Viestien lukumäärä : 104
Join date : 06.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Orimattila

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeLa Heinä 31, 2010 9:11 am

tuo kelmien kartta kuulostaa ihan hyvältä minun korvaani. Mutta siinä on ongelmia, sillä miten ihmeessä meinaatte tunkasta yli 30 teleporttia/ huoneita siihen ? Se kuulostaa melko mahdottomalta. Okei, en itsekkään vielä tiedä missä kaikki luokat sijaitsee, mutta en niillä pahemmin käykkään. Eli voittehan te aina tuota karttaa kokeilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Extreme
Noita/Velho
Noita/Velho
Extreme


Viestien lukumäärä : 52
Join date : 03.06.2010
Ikä : 25
Paikkakunta : Orimattila

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeSu Elo 01, 2010 7:22 pm

Kyl toi musta on iahn hyvä idea tehä tolalin kelmien kartta. Ni ei tarvis jälleen ekrran opetella luokkien sijaintei uduestaa. Mut nehä pitäis aika usein päivittää, ku jos jotkut muut tuvan johtajat vaihtaa paikkoi ja tollee?
Takaisin alkuun Siirry alas
fullmoon@
Johtajapoika
Johtajapoika
fullmoon@


Viestien lukumäärä : 68
Join date : 03.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Tylyaho

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeSu Elo 29, 2010 5:30 pm

Hei, toi kelmien kartta on minusta todella mahtava idea! Jos sellaisen pystyisi oikeasti tekemään ja sen voisi laittaa tänne foorumille tai kotisivuille. Mutta, kotisivut eivät oikein pelaa täydellisesti. Ne eivät suostu aukeamaan minulla itselläni. Vaikka olen kokeillut Mozilla Firefoxilla ja Internet Explorerilla. Tähän kotisivu-juttuun olisi kiva saada vastaus ja asian korjata, jos se onnistuu..?
Takaisin alkuun Siirry alas
Chokonut
Professori
Professori
Chokonut


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Tampere

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 2:35 am

Okei anteeksi anteeksi seuraavasta, mitä joudutte kestämään, mutta haluun tuoda (hitusen myöhässä tosin, Egyptin reissusta johtuen) esille mun kantani näistä huoneuudistuksista.. Olikoha mulla muuta? Mut joo tähän alkuun toivoisin iha vaa ymmärrystä, tää on mun mielipide, vahva sellainen, kuten myös perusteltu sellainen. Ja koska varmaan edelleenkään PERUSTELLUN mielipiteen esille tuonti ei oo kovin haitallista, vaan päinvastoin aika suotavaa, en haluu AINUTTAKAAN kommenttia että "emma älä vinee" "älä valita". Jos ootte eri mieltä, perustelkaa se, niinku mä. Mielipide ei oo rinnastettavissa valittamiseen, mikäli se on perusteltu. Piste ja kiitos.

Sitten asiaan. Huoneet sitten päätettiin jälleen kerran myllätä. Syy? Oliks se taas se että "ihmisiä pitää saada hajautettua eteishallista muualle"? Jos oli, ei toimi. Oon sanonu monesti, että pakkohajauttaminen ei toimi mitenkää. Ihmisten on helpompi pistää ropensa käyntiin sieltä, missä väkee riittää. Kuka ny tahtoo yksin istuu jossai pihamaan perukalla oottamassa, että sinne ehkä kenties joskus eksyy joku toinen ropettaja? Eteishalli on hyvä keskipiste, jossa pyöräyttää rope käyntiin ja josta voi sitte myöhemmin siirtyy sen ryhmän kanssa muualle ropettaan.

Toinen juttu hajauttamisesta.. Kun niitä huoneita piilotetaan johonkin ja joka huoneeseen jätetään mahdollisimman vähän väyliä päästä eri paikkoihin nopee, ihmiset laiskistuu. Muistan ku aiemmi esimerkiks Sairaalasiives käytiin aktiivisesti ropeemas, parantelemassa vammoja ja sen semmosta pientä, nyt se on autioitunu. Ja syy on aika vahvasti siinä, että heti kun se on vähänki "vaikeemmin saatavissa" (eikä oo ees kaukana) nii ei ihmiset sinne jaksa raahautuu si. Samoin luulen että tän uuden järkän kaa käy monien muiden huoneiden kanssa, ihmiset ei jaksa sokkeloissa vaellella ja ettiä niitä jotai huoneita, ne mielummin jättäytyy pelkästään eteishalliin --> Vaikutus on siis toivotusta juuri päinvastainen.

Okei, sitten mmh.. Joo, eikös nää huoneet suhteellisen vähän aikaa sitten myllätty just uuteen järjestykseen? Ja nyt taas kaikki ihan ympäri? Miten ihmiset enää jaksaa tulla tunneillekkaan, kun ne joutuu aina vaan uusiks ettiin luokkahuoneet, ja sitte ku ne iloitsee siitä ku ne vihdoin oppi niiden sijainnit, nii kaikki menee taas ihan uusiks. En löytäny omaa luokkaanikaa kovin helposti, kun koko itäinen käytävä oli lähteny käveleen johkin hornantuuttiin, joten miten ne oppilaatkaa si löytää? Sitte viel ihmetellää ku ihmisten kiinnostus tunteja kohtaan laskee laskemistaan.

Portaikko, muun muassa, jossa on paljon telejä, ei sisällä minkäänlaista ohjelappusta, vaan siellä saa sokkona ettii et mikä tele nyt vie minnekki. Kaikkiin huoneisiin pitäs saada jonkunlainen lappu, joka ohjaa, mitä missäki on. Varsinki semmosiin huoneisiin, jotka pitää sisällään useempia eri telejä.

Sitten, eteishallin uusi sijainti aulaan nähden. Ajatellaan ekaks roolipelilliseltä kannalta: offgamehuoneesta ei siis pääse enää kuin Tylypahkan porteille. Miks ihmeessä oppilaat tulee kouluun joka kerta porteilta / pihalta, jos ajatellaan? Ennen kaikki popsahti eteishalliin offgamehuoneesta, joka tavallaa oli aika selkee juttu, mutta miks ne vaeltaa jostai pihan kolkista?

Sitten offroolipelillisesti ajatellen sama asia: ennen kulkureitti eteishalliin oli aula --> offgame --> eteishalli. Nyt se on aula --> offgame --> Tylypahkan portit --> etupiha --> etupihan portit --> eteishalli. Voin kehuu itteeni ja rehellisesti sanoo, että tässä syksyn ja talven myötä mun ovien availuun kohdistuva aktiivisuus on ollu aika hyvä, koska mul on paljon sellasii tylyläisii listalla jotka pyytää niit ovia usein availeen, ja aina vaa ku mul ei oo ollu muuta ja oon kerinny, nii oon käyny niitä siellä päästämässä. Se on ollu kätevää, koska matka on ollu nii lyhyt että ropeen on päässy puikahtaan helposti takas.

Mutta nyt, matka on yli kaksinkertainen, ja kyllä, myönnän olevani ennen kaikkee laiska, mut mun ovien availun määrä tulee rehellisesti sanottuna aivan varmasti laskemaan. Jos kävisin siellä määrällisesti yhtä usein availemassa ovia kuin keskimäärin ennen availin, en kerkeis _mitään_ muuta tehdä, ku ravata sitä aulan ja eteishallin väliä. Eli hyvästi roolipelaus. Nii se vaa on. Ei se oo siitä kii, että koittasin nyt jotenki osottaa mieltä sillä, että sanon / toimin näin, se on vaa iha oikeesti faktaa. En tiiä, onko muut sitte ollenkaa kiinnittäny tämmöseen asiaan huomioo tai onks se muita häirinny, mut mulle se iski ekana ainaki. Voi olla et oon sit vaa erityisen laiska tai mukavuudenhalunen ihminen, emt, mutta mun toimia se häirittee kyllä.

Mul oli kyl viel jotai muuta, mut armahdan teitä hivenen.. =D Muistutan, OMIA PERUSTELTUJA KANTOJA ESILLE, tän on tarkotus herättää ajatuksia ja keskustelua, ei pelkkää kränää. Saatan lisää jotai jos muistuu mielee.. Ja ei, en haluu osotella ketään, enkä syytellä enkä kyseenalaistaakkaa, tää on iha vaa vastakkaisen näkökulman tarjoomista. =o Rakentavaa palautetta.
Takaisin alkuun Siirry alas
hempula5
Oppilas
Oppilas
hempula5


Viestien lukumäärä : 2
Join date : 22.03.2011
Paikkakunta : Tampere

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 26, 2011 2:54 am

Se on totta että huoneet/luokat on vaikee löytää...Mut huoneitahan aina muutetaan se vois olla hankalaa Exclamation ...Idea on kyllä tosi hyvä ainakin musta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nellapuu20
Oppilas
Oppilas
Nellapuu20


Viestien lukumäärä : 12
Join date : 23.04.2011
Ikä : 24
Paikkakunta : Tampere

Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitimeSu Huhti 24, 2011 7:57 pm

Juu kannattellen samaa asiaa . lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?   Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa? - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Mitä [Tylypahka]'ssa tulisi muuttaa?
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» [Tylypahka]:n Hit & Heal
» [Tylypahka]'n leiri(?)
» © [Tylypahka]™ - Ilmoittautuminen miittiin!
» © [Tylypahka]™ - Talvimiitti Tampereella 2011!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
[Tylypahka]'n virallinen foorumi :: [TYLYPAHKA] :: Keskustelua-
Siirry: