[Tylypahka]'n virallinen foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tervetuloa [Tylypahka]'n viralliselle foorumille!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Animesarjat

Siirry alas 
+7
iin-u
Wagner-1
Apl
TheParry
Yasiro
Hana
Mabs
11 posters
KirjoittajaViesti
Mabs
Moderaattori
Moderaattori
Mabs


Viestien lukumäärä : 54
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Turku

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeLa Kesä 05, 2010 4:42 am

Eli huomasin Saanan tehneet tuon "Lempisarjasi" -Osion, mutta mielestäni animelle voisi olla aivan oma keskustelupalstansa, sillä tiedän monien katsovan animea. Täällä voi siis jutella eri sarjoista, suositella muille, ja ottaa hyviä vinkkauksia hyvistä sarjoista.

Nyt olen hieman laiska, ja postaan erittäin lyhyesti.

Itse olen katsonut seuraavat sarjat kokonaan:

* Chobits
Hyvä humoristinen, mutta myös draamaa löytyy ja ainakaan minun kanan-aivoillani ei juonta heti aluksi tajua. Muuten oikein hyvä ja piirtotyyli on ihana.

* Shining tears X wind
Anime, joka perustuu kyseiseen sega-peliin. Pelistä en ole mitenkään tietoinen mutta anime oli lyhyt (olisko ollut 13-jaksoinen) ja ytimekäs.
Ja jälleen, kanan-aivot toimii ja kesti hetken tajuta juoni. Piirtotyyli oli myös ihan kiva.

* Strawberry panic!
Ihana, muuta ei voi sanoa. Kertoo eräästä tytöstä, joka menee uutena erääseen sisäoppilaitokseen, rakkaudesta, rypyistä rakkaudessa jne. Olen katsonut animen 3 kertaa, tämäkin lyhyt (olisko ollu 26 jaksoo) ja kivoja tuplajaksoja pari jaksoa. Suosittelen kaikille jotka tykkäävät katsoa Shoujo-aita.

* Loveless
Lyhyt anime (12 vai 13 jaksoa) mutta hyvä. Ja taas joudun sanomaan että aivot kävi kierroksilla että ymmärsin kaikki juonenkäänteet yms. Mielestäni loppui vähän kesken (Tai sitten en tajunnut jotain) ja pari jaksoa olisi saanut olla lisää. Tunnari = Love it <3 Shounen-ai.

* Kannazuki no miko
Siitä on pitkä aika kun katsoin tämän animen. Tykkäsin tästäkin, lyhyesti sanottuna rakkaushömpötystä ja draamaa. Shoujo-ai.

* Weed
Kaikkihan tietävät iki-ihanan hopeanuolen. Weed on "jatko-osa" joka kertoo hopeanuolen pojasta ja tämän seikkailuista. Suosittelen lämpimästi koiraihmisille.

* D.N. Angel
Kertoo pojasta, joka saa tietää että hänen sisässään asuu voima nimeltään "Dark". Voima puhkeaa pojasta esiin aina kun poika näkee ihastuksensa, tai katsoo tämän kuvaa. Dark käy taistoa toisen voiman kanssa, "Light". Sarja on mielestäni erittäin hauska ja omaperäinen.

* Death Note
Kaikkihan sen tietää. Poika löytää kirjan ja kun siihen kirjoittaa nimen, kyseinen ihminen kuolee. (Ryuuk<3) Hauska ja jännittävä sarja, yllättäviä juonenkäänteitä yms.

Muitakin sarjoja on tullu katottua, esim. Narutoa mutta muissa en ole katsonut loppuun asti muita sarjoja ja siksi en listaa niitä tähän.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeLa Kesä 05, 2010 4:20 pm

Itse olen enemmän mangaihminen kuin animeihminen (sitä ei lainkaan huomaa yli 15o kirjan kokoelmastani, ei lainkaan.) Mutta kyllä minä olen jonkinverran animea kattellut - ja väitän, että jokainen kunnollinen suomalainen nuori on edes joskus katsonut animea - Muumeja nimittäin!

Animet, joita kattelen suhteellisen innoissani...

~ Elfen Lied: Mainitsin sarjan jo lempisarjoissani. Mukava, lyhyt sarja.

~ Axis Powers Hetalia: Olen ollut tämän animen suhteen aika laiska, mutta tiedän muutamia perusasioita, kun johonkin jaksoon 2o katsonut olen...

~ Muumit: Niitä seurailen aina, kun on vain mahdollista!
Takaisin alkuun Siirry alas
Yasiro
Noita/Velho
Noita/Velho
Yasiro


Viestien lukumäärä : 68
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Kokkola

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 5:46 am

Noniin animea jota katselen aina välillä tai olen katsonut/tykännyt katsoa;

* Naruto ~ Ninjailua, draamaa, ystävyyttä, elämään liittyviä viisauksiakin ja kasalti huumoria, joka piristää päivää mukavasti xD.

* Chibi Vampire ~ Vampyyrejä, verta ja outoja sattumia...

* Ouran High School Host Club ~ Paljon söpöjä poikia, kiva päähenkilö, huumoria ja KaoruxHikaru ahh...

* Vampire Knight ~ Hyvä animesarja! Muuta ei voi sanoa ja se on antanut inspistä tarinaani Forgotten Darkness...

On niitä kai muitakin, mutta nää on ne seuratuimmat Very Happy.
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 5:50 pm

Muumit on aina ollu tosi hyviä, ja oon kattonu niitä todella paljon, ja voisi katsoa uudestaankin kaikki jaksot läpi tässä lähiaikoina.

Pokémon myös ihan älyttömän hyvä animesarja. Ensimmäinen tuotantokausi oli kylläkin paras, mutta nämä uusimmat pokemon jaksot on ihan pyllystä eikä niitä jaksa katsoa, ensimmäisiä tuottareita katson, mutten niitä uusia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 7:25 pm

TheParry kirjoitti:
Pokémon myös ihan älyttömän hyvä animesarja.

I OBJECT!

Yksi hirveimmistä animesarjoista joita on koskaan tuotettu. Manga on loistava, 1000x parempi kuin anime, samoin pelikin - jokaisessa jaksossa toistuu täsmälleen sama kaava.

Ash on matkalla kohti liigaa, voittaen salimerkkejä.
Tapaa uuden kaverin, jolla kappas, on uusi pokemon.
Rakettiryhmä tulee, yrittää nappaa kyseisen pokemonin + pikachun.
Pikachu tekee ukkosiskun, ja ne lentää jonnekin kaukaisuuteen.
Ash jatkaa matkaa.

Poikkeukset ovat salijaksot - mutta Ash itseasiassa voittaa vain jonkun 3 salimerkkiä - muut hän "ansaitsi" auttamalla salijohtajia. Anteeksi, mut mitä helv...

Pokemon ei todellakaan ole mikään hyvä anime.
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeKe Kesä 09, 2010 12:37 am

Meiksi tykkään. ;-) Tiijän että se todellakin toteuttaa samaa kaavaa oi KYLLÄ. Mutta ei se mua haittaa ku oon ollu nappulast asti Pokémon fani. Mut kuitenkin ne pelit enemmä sytyttää mut ku animesarja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Apl
Noita/Velho
Noita/Velho
Apl


Viestien lukumäärä : 53
Join date : 03.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Hyvinkää

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeKe Kesä 09, 2010 7:43 pm

Muitapa en taida hirveästi katsoa kuin:
- Muumit
- Pokémon
- Weed
- Hopeanuoli
Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Wagner-1
Johtajapoika
Johtajapoika
Wagner-1


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Varkaus

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeKe Kesä 09, 2010 10:27 pm

Hana kirjoitti:
Pokemon ei todellakaan ole mikään hyvä anime.

I OBJECT TOO!

Eka ja toka (jota suomessa ei koskaan nähty) ovat ehkä parhaimmat tuotantokaudet verrattuna muihin kausiin. Itekkin olen ipanasta asti ollut Pokémon-fani, mutten silti anna sen sumentaa arvostelukykyäni. Suoraan sanottunat lähes 80% prosenttia myöhemmästä sarjasta käyttää täsmälleen samaa juonta joka jaksossa, mikä luonnollisesti on ihan "paskaa". Omasta mielestäni Pokémonin manga-versio on aika paljon parempi, kuten Hana sanoi. Jotkut satunnaiset jaksot ovat kuitenkin ihan hyviä ja osa elokuvista on tooosi hyviä, joten en nyt koko animea lyttäis "paskaksi".

Ainoat anime-sarja mitä nyt katson on:
*Pokémonin 14. tuotankausi

Katoin tossa aikaisemmin tota FullMetal Alchemist: Brotherhood -sarjaa, mutta koska se ei ole ihan saumattomasti kääntynyt animeksi mangasta (ja koska en löytänyt hyvää paikkaa, mistä katsoa englanninkielisillä teksteillä), olen viimeaikoina jättänyt sen katsomisen.

Tota aikaisempaa FullMetal Alchemist -sarjaa olen kattonut koko kauden ja pakko sanoa, että se oli hyvä. Vaikkakin se eroaa aaika paljon mangan lopputarinasta, on mielestäni tämä silti ollut parempi kuin tuo Brotherhood. Mangassa ja Brotherhoodissa keskitytään liikaa tuohon juoneen, mutta tuossa ensimmäisessä sarjassa painopiste oli juonen ohella myös ympäristössä ja itse alkemiassa. Aikaisemmassa sarjassa tuntuu olevan syvempi suhde ympäristöön ja hahmoihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeTo Kesä 10, 2010 1:24 am

Minä en luokittele elokuvia itse sarjaan mukaan - elokuvat ovat aina poikkeustapauksia! Ja ne yksittäiset episodit, ne hieman kohottavat sarjan keskiarvoa - mutta ei riittävästi, jotta se yltäisi "hyvän animen" luokkaan. Jos on oikeasti edes jonkinverran seurannut animea ja mangaa, tajuaa kyllä, ettei Pokemon todellakaan ole mikään hyvä animesarja. Ensiksi tuli pelit, sitten manga, ja kaiken huipuksi, anime.

Miksi kaikki seuraa FMAta? On se ihan mielenkiintoinen ja silleen, mutta en jaksa siitäkään enään kiinnostua. Sama asia tapahtui Naruton kanssa - on vain muutama harva mangasarja/animesarja, jota jaksan seurata / katsoa uusiksi ja uusiksi....
Takaisin alkuun Siirry alas
Wagner-1
Johtajapoika
Johtajapoika
Wagner-1


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Varkaus

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeTo Kesä 10, 2010 6:54 am

Hahhaa, ite innostuin taas katsomaan FMA: B -sarjaa kunnolla.

Hanan kysymykseen vastaten, että omalla kohdallani minuun vetoaa sarjan vertauksellisuus oikeaan mailmaan ja II Mailmansodan tapahtumiin, hahmot on niin hauskoja/hyviä/ihania (jotkut itkevät Sirius Mustan kuolemaa, minä Maes Hughes:in) ja sarjasta löytyy toimintaa, realismia ja huumoria loistavassa tasapainossa. Kaiken lisäksi "alkemia" käsitteenä tässä kiinnostaa. Lsäksi manga on niin hauskasti piirretty että Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
iin-u
Noita/Velho
Noita/Velho
iin-u


Viestien lukumäärä : 104
Join date : 06.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Orimattila

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeSu Kesä 13, 2010 1:08 am

Sukisyo
Junjou Romantica
Death note
FMA

^ noita tulee tsiikattuu välil
Takaisin alkuun Siirry alas
Yasiro
Noita/Velho
Noita/Velho
Yasiro


Viestien lukumäärä : 68
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Kokkola

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeSu Kesä 13, 2010 1:33 pm

Ai, ja unohtamata Digimonia! (jos se edes kuuluu tähän anime kategoriaan).

Eli mielestäni ensimmäinen Digimon kausi oli ihan paras Very Happy. Muistan aina, kun seurasin sitä lapsena telkusta ja nykyisinkin sitä on välillä hauska katsoa youtubesta. Eka kausi oli paras, koska seuraavissa kausissa grafiikka muuttui niin paljon, että se ei enää näyttänyt "niin" hyvältä ja juonikin oli ihan outo ö_Ö'. JA joka ei ole koskaan nähnytkään tai kuullutkaan koko asiasta saa hävetä syvästi. :--D

Ennen Werne yhtiön duppauksia, ensimmäiset jaksot kuulostivat tältä: Digimon - First episode in finnish
Noille mä repeen aina kympillä xD. Takerun ääni... Voi hyvänen aika, sille ei voi kun nauraa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hande12
Korpinkynnen tuvanjohtaja
Korpinkynnen tuvanjohtaja
Hande12


Viestien lukumäärä : 56
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Varkaus

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeSu Kesä 13, 2010 7:45 pm

Animesarjoja joita itse oon seurannu:

- Pokémon, juuri niitä ensimmäisiä, nykyisin sarja on kuitenkin jo vähän, lörpsähtänyt
- Muumit, niihin ei kyllästy ikinä. Tosin mua vaivaa että KOLMEA jaksoa ei olla näytetty ainakaan Suomessa. Yhdessä niistä nähdään ainakin joku ihme demoni ... =( Ehkä sitä on ajateltu että demonit ovat liian pelottavia pikkulapsille ._.'
- Fullmetal Alchemist
- Sailor Moon (XD kyllä, seurasin sitä kokoajan ku se tuli töllöstä !)
- Digimon, ensimmäinen kausi oli aikalailla seurattava, pidin kyllä, toinen alko olla jo sillai: boring =(
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 1:14 am

Hande12 kirjoitti:
- Sailor Moon (XD kyllä, seurasin sitä kokoajan ku se tuli töllöstä !)

Aww, itekkin olen tuota joskus seurannut! Jos tähän listaisin kaikki animet, joita seuraisin, niin huhhhuh, pitkä listä... hyvin, hyvin pitkä...
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 3:17 am

Nyt alkaa tylsyys painamaan päälle, ja pitäisi keksiä jotain tekemistä sadepäiville! Kelasin että voisin aloittaa katsomaan jotain animesarjaa jota en ole ennen katsonut. Ajattelin ensiksi Fullmetal Alchemist'a, mutta en ole nähnyt siitä kuin yhden jakson josta en muista enää paljoa mitään, joten kertokaas onko katsomisen arvoinen sarja? Muitakin hyviä animesarjoja voitte ehdotella. ; o
Takaisin alkuun Siirry alas
Headdress
Inkvisiittori
Inkvisiittori
Headdress


Viestien lukumäärä : 13
Join date : 04.06.2010

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 6:53 pm

Fullmetal Alchemist on ainut animesarjarakkauteni jolle olen uskollinen.
Kaikin puolin ihana sarja niin mangana kuin animena. Mangaa olen lukenut enemmän, mutta animeakin katsonut. Kaikki se taidokas animointi, kiinnostavat hahmot ja sekavahko juoni. Ah <3

Anime-elokuvista katson Studio Chiblin tuotantoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Wagner-1
Johtajapoika
Johtajapoika
Wagner-1


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Varkaus

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeTi Kesä 15, 2010 3:12 am

Hande12 kirjoitti:
Sailor Moon (XD kyllä, seurasin sitä kokoajan ku se tuli töllöstä !
Herranjumala, itekkin tulin kattoneeksi satunnaisia jaksoja tuota, kun se tuli telkkarista xD
Sitten oli joku sellainen ihme sarja, missä oli jotain kolme tyttöä erillaisista elämistä (yksi oli rikas nje.) ja sitten ne jossain vaihteessa siirty johonkin ihmemaailmaan jossa ne taisteli jotain örvelöitä vastaan. Mieleen on jäänyt siksi, että kaverin kanssa katottiin sitä, kun ne siellä ihme maailmassa "tappelumoodiin" mennessä muuttuivat silleen, että melkein näkyivät alasti XD
Tietääkö kukaan mistä sarjasta kyse?

Btw, eikö siinä Sailor Moonissa ollut joku ihme naamiohäiskä silinterissä, joka visko pelikortteja ja käytti niitä aseina. Ainakin siitä animesta muistan jotain tuommoista...
Takaisin alkuun Siirry alas
fullmoon@
Johtajapoika
Johtajapoika
fullmoon@


Viestien lukumäärä : 68
Join date : 03.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Tylyaho

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 3:49 am

Hmm.. Itse katson jonkun verran animea. En nyt hirveästi. Joskus katsoin youtubesta Death Notea, kun sitä eräs kaverini suositteli. Ja ihastuin siihen ja se olikin ihan hyvä. Mutta enää en katso sitä, koska tiedän sen juonen, niin ei oikein huvita.

Sitten minulla on yksi Naruto DVD-boxi. Se ensimmäinen. Olen katsonut sitä ja minusta ne jotkut niistä jaksoista on hauskoja. Ja muutenkin Naruto on ihan kiva kokonaisuus.

Ja rakastan Hayao Miyazakin animeja. Ne on ihania. Vaikka ne voi tuntua aika "lapsellisilta", mutta ei ne kaikki minusta ole niin. Esimerkiksi; "Naapurini Totoro" on kyllä aika lapsellinen, suoraan sanottuna, mutta ne muut on ihan okei.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 6:08 pm

Wagner-1 kirjoitti:
Btw, eikö siinä Sailor Moonissa ollut joku ihme naamiohäiskä silinterissä, joka visko pelikortteja ja käytti niitä aseina. Ainakin siitä animesta muistan jotain tuommoista...

Ei se heitelly kortteja vaa ruusuja Very Happy Tuxedo Mask sen nimi on. Tai sitten muistat jonkun random pahiksen, joka viskeli pelikortteja...
Takaisin alkuun Siirry alas
iin-u
Noita/Velho
Noita/Velho
iin-u


Viestien lukumäärä : 104
Join date : 06.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Orimattila

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 8:26 pm

Ah, ja unohdin kokonaan minisarjan Okane Ga Nai . Kertoo pojasta nimelta Ayase, jonka veli(vaiserkku) pettää hänet ja hänet myydään ns. orjana. Hänet ostaa / pelastaa nuori herra jolla on tuosta pojasta muistoja, kuinka poika pelasti hänen henkensä. herra tuntee sitten ayaseen enemmänkin kuin pelkkää tuttavuutta Smile Homoilua siis.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nellapuu20
Oppilas
Oppilas
Nellapuu20


Viestien lukumäärä : 12
Join date : 23.04.2011
Ikä : 24
Paikkakunta : Tampere

Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 1:09 am

En itse lueskele Anime sarjoja mutta Liatanpa että Pidän Narutosta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Animesarjat Empty
ViestiAihe: Vs: Animesarjat   Animesarjat Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Animesarjat
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
[Tylypahka]'n virallinen foorumi :: MUUTA :: TV & Elokuvat-
Siirry: