[Tylypahka]'n virallinen foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tervetuloa [Tylypahka]'n viralliselle foorumille!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Sujuuko roolipeli?

Siirry alas 
+12
Extreme
Taras
Oljo
Rose
tommihahmo
Mabs
Eyon
Hande12
AKSU599
Hana
Chokonut
TheParry
16 posters
KirjoittajaViesti
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 2:18 am

Tästähän just ollaankin juteltu aikas lailla että roolipeli menee hieman yli rajojen. Esim oppilailla tuntuu olevan yliluonnolisia voimia yms. ja kaikki tuntuu olevan hieman epäselvää kun kaikki huutelee omiaan ristiin rastiin. Väsäsin tällaisen ketjun että voidaan jutella siitä minkälaista roolipelin pitäisi olla, ja sujuuko se ollenkaan. Asiallista keskustelua, voitaisiin saada kiehtova topicci tästä. ;-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Chokonut
Professori
Professori
Chokonut


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Tampere

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 2:58 am

YLEISESTI rope toimii musta oikein hyvin. On poikkeustapauksia, vähä jotain epäropeja ja taitamattomia mutta..

Mä puhun nyt sitten enemmän ajateltuna tommosen massiivisemman ropen pohjalta, kuten oli toi Nova-rope: nopeeta ja aika tauotonta toimintaa, jossa pitäs kaikilla suunnilleen olla samat säännöt että se toimis. Mutta näähän käy myös tavalliseen ropeen käytettynä.

Loitsiminen. Siihen pitäis ehdottomasti lisätä tänne ja Habbo-forkalle oma ohjeistuksensa, jotta kaikilla olis ees suunnilleen samanlainen toiminta loitsiessa. Mun mielestä tää kaava toimii loistavasti:

1. Sauvan otto esille: Loitsinta ei onnistu, jossei ensin ole kuvailtu, että se sauva on jopa siinä kädessä..
2. Kohteen osoittaminen: Selkeästi ketä osoitetaan, jotta kohde voi tietää, ketä koitetaan manata / loitsia.
3. Loitsu: Erillisessä kuplassa kuin osoittaminen, antaa kohteelle aikaa reagoida.
4. Osumisen kuvailu VÄH. 3 sanalla: "Taian osuessa (suoraan) poikaan" tms mikä tilanteeseen sopiikaan.

Nää antaa reilun loitsimistilanteen, loitsun osumisen kuvailu antaa kohteelle mahdollisuuden torjua isku esimerkiksi "Varjelum"-loitsua käyttäen tms. Pysyy myös selkeys, ettei tuu näitä "*osoittaa Chokonuttia* tainnutu *osuu toi kuolee*"

Kaikkien pitää myöskin päästä ropeihin mukaan, jotka on halukkaita siihen tuleen. Tietenkin se riippuu tilanteesta, jos kahden hahmon on käytävä kahdnkeskeistä keskustelua, ei siinä oikein muita voi olla. Mutta ropen sulkemista muilta pitää välttää, ei siis ns. insideropeja.. Tosi tylsää monia kohtaan. Tässä Nova-hommassa se on vähän niin, että kun mukana on paljon eri ropetustaustoja ja ikäluokkaisia henkilöitä, niin kaikkia ei voi miellyttää. Jokaista "epäropea" pitäis ekana pyrkiä neuvomaan ja opastamaan, mutta mikäli se ei vaan toimi, niin on pakko jättää huomiotta.

Lisäks ihmiset sais vähän sitä realistisuutta miettiä: Novalla on aina kimpussaan joku 5 ekaluokkalaista kuristamassa sitä kurkusta. Very Happy Kuka 11-vuotias oikeesti ryntää kokoajan kuristaan jotain yberpahista..? Ynnä muut tilanteet sitten. Ensiluokkalainen tai ees ylemmät luokka-asteet ei myöskään osaa ihan kaikkee yberjuttuja joten.. Ajatusta mukaan. : D Joskus on kuitenki tyydyttävä siihen, ettei nää massaropetuksetkaa voi ihan saumattomasti toimia. On vaan tyydyttävä vähän sekavampiin tilanteisiin ym.

Sori tästä tuli pirun sekava, täydentelen ku muistan mitä mun PITI sanoo. Kirjotin tän vähä hädässä, toivottavasti jtn tajuutte. Pääpointit: selkeet loitsintasäännöt, kaikki mukaan, huomioidaan eri taitotasot ja neuvotaan, silleen koitetaan pitää homma kasassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 3:11 am

Joo, todellakin kaikille ropettajille täytyy ekana olla selvänä loitsinta kaava, ja toi jonka tossa viestissä selitit toimii erittäin hyvin. Tosin mulla on ollut vähän epäselvänä viimeaikoina kun en hirveästi ole ropetellut, niin kumpi osapuoli päättää mitä loitsitulle henkilölle tapahtuu. Esim Herra A. loitsii B:hen. Mutta kumpi päättää mitä käy kun loitsu osuu herra B:hen. Itse olen saanut sellaisen käsityksen että henkilö johon loitsu kohdistuu, päättää lentääkö hän tainnutettuna puskaan vai järveen. Sori jos vähän epäselvästi yritin selitellä. =S

Ei se myöskään ole kauhean realistista että ensiluokkalaiset loitsivat edes tainnutu taikoja Novaan joka lentelee huoneen päästä toiseen voimakkaiden ensiluokkalaisten tahdosta. Aina ei ropessa tarvitse olla se paras loitsija, vaan aivan yhtä kunniakasta on joutua ristituleen ja saada komennu -kirouksesta niskaan, ja alkaa hapuilemaan ympäriinsä kirouksen alaisena. Se tekee ropesta paremman ja laajemman kun on heikkoja ja voimakkaita ja epäonnisia henkilöitä. Sori jos vähän toistelen Chokon sanomia asioita, mutta olen aivan samaa mieltä hänen kanssaan tästä.

Nyt jonkun täytyy väsätä täydellinen loitsinta kaava, ja takoa se kaikille Tylyn ropettajille päähän.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hana
Noita/Velho
Noita/Velho
Hana


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 3:33 am

Kyllä, kyllä, olen samaa mieltä Chokonutin kanssa. Kannattaisi varmaan myös muutama muukin asi selventää, esim.

~ itseään ei voi taikoa näkymättömäksi... Vain läpikkultavaksi.

~ Ruokaa ei voi taikoa - se sanotaan suoraan kirjassakin!

~ Vain erityisluvan omaavilla on oikeus "erikoisempiin" loitsuihin - esim. tavallinen 1 lk ei pysty samankaltaisiin taikoihin kuin rehtori, professorit osaavat taiat, ja niillä joilla on toisenlainen erityislupa... no, ne saa tehä mitä haluaa, kunhan luvan rajoissa pysytään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Chokonut
Professori
Professori
Chokonut


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Tampere

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 3:51 am

Njoo no.. itte oon nyt lähiaikoina tehny niin, että oon kuvaillu suoraa mitä se loitsu tekee kohteelle. Mutta kun tänään Sairaalasiivessä keskusteltiin, niin Oljolta nousi aika hyvä ajatus siitä, että kuvaillaan vaan sen loitsun osuminen, mutta itse vaikutusten kuvailu saa jäädä kohteelle itselleen. Osumisen kuvaamisella vaan varmistetaan se, että jotain kuitenkin tapahtuu. Perustelutkin tähän oli hyvät, kukin loitsun kohde saa omalle hahmolleen luontevimmin kertoa, miten tämä siihen loitsuun sitten reagoi (kaatumalla maahan, miten? Lentämällä päin mitä ja miten..? jne).

Eli kyllä mäkin nyt oon alkanut kannattaa tätä. Jos osumisen jättäis kokonaan kuvaamatta, niin loitsun kohdehan voi minuutinki päästä vetää "Varjelum ähähähää et osunu!!", joten joku merkki loitsun osumisesta / vaikuttamisesta on kuitenkin vähän pakko antaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 14, 2010 11:33 pm

Eiköhän reilut ropettajat kuvaile aina kun jokin taika osuu, eivätkä jää mitään minuutinki päästä vetää "Varjelum ähähähää et osunu!!". Tosin eri asia on jos loitsun kohde ei huomaa että loitsu kohdistuu häneen, joten hän ei voi reagoida siihen mitenkään. Tosin tähän voisi olla myös auttava keino. Kun jotakuta osoitetaan sauvalla korostetaan isoilla kirjaimilla henkilön nimi, niin ainakin pitäisi huomata. En tiedä onko tuon tyylisiä vahinkoja tapahtunut paljoa tai ollenkaan, että missaa tärkeän lauseen ja rope sekoilee ku ryssä anttilassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
AKSU599
Noita/Velho
Noita/Velho



Viestien lukumäärä : 50
Join date : 03.06.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Hyvinkää

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeLa Kesä 19, 2010 7:14 am

Se menee kyl välil vähän ärsyttäväks ku esim se yks robinio juoksentelee siel käytävil ja taikoo toisia liimautumaan yhteen, kampanjoi lippuja ja taikoo ittelleen ruokaa ja sit sellasia loitsuja joita ei osaa, ja ku ne jotkut just alottaneet ekaluokkalaiset siel käytäväl anteeksantamattomia latelee vastaantulijoihin ja sit ''ähähähähä kuolit oon voldemort'' tyyliin..

Ps.noi liput siinä mielest ku se taikoo ilmasta kymmenen sellasta lippua ja alkaa myymään niitä ja sit se taikoo niist lipuist puhuvii ja sellasta..
Takaisin alkuun Siirry alas
Hande12
Korpinkynnen tuvanjohtaja
Korpinkynnen tuvanjohtaja
Hande12


Viestien lukumäärä : 56
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Varkaus

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeTi Kesä 22, 2010 7:17 pm

Hana kirjoitti:
Kyllä, kyllä, olen samaa mieltä Chokonutin kanssa. Kannattaisi varmaan myös muutama muukin asi selventää, esim.

~ itseään ei voi taikoa näkymättömäksi... Vain läpikkultavaksi.

~ Ruokaa ei voi taikoa - se sanotaan suoraan kirjassakin!

~ Vain erityisluvan omaavilla on oikeus "erikoisempiin" loitsuihin - esim. tavallinen 1 lk ei pysty samankaltaisiin taikoihin kuin rehtori, professorit osaavat taiat, ja niillä joilla on toisenlainen erityislupa... no, ne saa tehä mitä haluaa, kunhan luvan rajoissa pysytään.

Saana puhuu asiaa ^^ Ja myös Emma. Kuten Saana mainitsi, ruokaa ei voida taikoa, MUTTA, sitä voi kutsua. Se tulis tehdä oppilaillekkin selväksi, ketkä eivät sitä tajua. o.O
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeKe Kesä 23, 2010 2:43 am

Meiksi ehdottaa mielenosoitusta! Tai sitten vaan joku (vaikka minä) ottaa yhteyttä Anetteen ja käskee häntä väsäämään jonkinlaisen tarkennuksen sääntöihin näistä roolipeli kuninkaista jotka valtaavat tylyn ja räjäyttävät Eyonin miljoonaksi palaksi jnejne. Btw. Mika, ruokaa voi myös lisätä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeTo Kesä 24, 2010 6:56 pm

Parry taitaa puhua epäroolipelaajista, jotka luulevat osaavansa kaikkea, mutta todellisuudessa totuus on aivan erilainen. Se pitäisi tosiaan lisätä sääntöihin, ja oikalliset ovat (ympäri [Tylypahka]'a) oikeutettuja joko potkimaan epäroolipelaajat ulos, tai huomauttamaan heitä. Mikäli kaunis sana ei tehoa, niin voi voi - se tietää monoa perseelle. :-'D
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeTo Kesä 24, 2010 9:59 pm

Joo, en ole kauhean perillä näistä Tylyn ropetermeistä. En tiennytkään että Anette suhtautuu positiivisesti verisiin rangaistuksiin epäropettajien suhteen. *Mielipuolista naurua* no, meiksi ainaki tyydyn huomauttelemaan oppilaille mikäli he luulevat itsestään liikoja, sillä kickiminen ei onnistu missään muualla kuin maanalaisessa käytävässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eyon
Rehtori
Rehtori
Eyon


Viestien lukumäärä : 77
Join date : 03.06.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Pori

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeTo Kesä 24, 2010 10:36 pm

En ole itse koskaan kiinnittänyt huomiotani epäroolipelaajiin. On mielestäni täysin turhaa vaivata päätään asialla, jonka tietää turhaksi. Epäroolipelaajille ei kannata suoda huomiota, koska juuri sitä he hakevat. He haluavat, että mahdollisimman moni kiinnittäisi huomionsa heidän roolipelihahmoonsa ja tämän "mahtaviin" kykyihin. Parempi niin, että huomauttaa henkilön roolipelihahmosta asiallisesti, ja mikäli tämä ei ota sitä kuuleviin korviinsa - potkii hänet ulos. :-'3
Takaisin alkuun Siirry alas
TheParry
Professori
Professori
TheParry


Viestien lukumäärä : 31
Join date : 04.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimePe Kesä 25, 2010 2:28 am

Mutta jotkut taas ovat keskitasoista nuorempia, eivätkä tajua realisuutta roolipelissä, ja luulevat että osaavat ensiluokkalaisina vaikka mitä taikoja joten mätkivät vain menemään, joten he eivät hae minkäänlaista huomiota, sillä he eivät vain tiedä että eivät voi osata edistyneimpiä taikoja (sori jos selitin vähä sekavasti =S). Ja pakkohan on epäropettajiin kiinnittää huomiota ja komennella heitä vähän. Mikäli epäropettajat jätetään huomiotta eikä asiaan puututa ollenkaan, joku asiasta tietämätön vielä luulee että ''tämäpä ensiluokkalainen on taitava! Eih, se tähtää mua sauvalla! ARRGHH *kuolee*''

Muttatuotanoinjuu, vähän sekava viesti, sori, oon väsyny..
Takaisin alkuun Siirry alas
Mabs
Moderaattori
Moderaattori
Mabs


Viestien lukumäärä : 54
Join date : 03.06.2010
Paikkakunta : Turku

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 28, 2010 5:17 am

Modgoli, niitäkin tosiaan löytyy. Itse olen ottanut sen kannan etten kiinnitä heihin juuri mitään huomiota. Ja jos meno ei rauhoitu tai jos nämä ihmiset roolipelaavat sääntöjen vastaisesti - Huomautus, jos ei vieläkään - Potki ulos. Nykyään eteishallissa on paljon oikallisia, mikä on mielestäni hyvä juttu. Vähemmän telejen edessä idlaajia, vähemmän riehumisia. Enemmän roolipelausta.

Ja ennenkuin minulla edes oli oikkia niin pelkkä uhkaus huomautuksen perään riitti ^^
" Voitko ystävällisesti lopettaa tuon koska plaaplaa, vai haluatko että potkin sinut ulos ?"
Hih, pitää käyttää päätä ;-)
Takaisin alkuun Siirry alas
tommihahmo
Oppilas
Oppilas
tommihahmo


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 08.06.2010
Ikä : 24
Paikkakunta : Vantaa , Koivunkylä / Vantaa , Havukoski

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Kesä 28, 2010 11:19 pm

EI LÄHESKÄÄN! Ovissa jonottamiseen menee ainakin kuukausi ja loitsujen muistamisesta on puutetta... Yritän muistaa sellasia loitsuja jota 1lk:t osaavat. On vaikea aloittaa roolipelaamista koska yleensä mä teen jtn. esim kompastun ja löydän jotain...
Takaisin alkuun Siirry alas
Rose
Oppilas
Oppilas



Viestien lukumäärä : 9
Join date : 29.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeKe Kesä 30, 2010 5:50 am

No, mielestäni roolipelaaminen on sujunut suhteellisen hyvin. Smile Pari asiaa minua kuitenkin häiritsee joskus:

HILJAISUUS on ärsyttävä. Varsinkin jos et ole valvojaoppilas. On ärsyttävää, kun olisi 2 tuntia hyvää aikaa ropettaa, niin et oikein voi, koska sinut raahataan tupaan ja vähennetään pisteitä. Nykyään aika monet vo:t ym. ottavat onneksi hiljaisuuden aika rennosti, eivätkä heti häädä tupiin, mutta aika monesti olen silti joutunut vaeltamaan ympäri koulua etsimässä ropeseuraa, kun ei sitä eteishallissakaan saa olla..

Oppitunnit ovat joskus vähän turhan pitkäveteisiä. Toisaalta minulla ei ole aavistustakaan miten tilannetta voisi parantaa, enkä tiedä onko ketään edes samaa mieltä tästä. Mutta mielestäni välillä on hieman tylsää, kun kirjoitat vain jotain tekstiä kokoajan ylös, etkä voi kunnolla ropettaakkaan, (esim. kuiskia kaverille, lähetellä lappuja tai mitä tunneilla voikaan tehdä) sillä muuten kaikilla lagaa ihan hemmetisti.. Joskus oppitunnit ovat ehkä turhan pitkiäkin, ja välillä kirjoitetaan ylös ehkä hieman turhiakin asioita.

Epäropettajat ovat toki ärsyttäviä, mutta yleensä en jaksa hirveämmin kiinnitttää niihin huomiota. Mielestäni niitä jotka esimerkiksi riehuvat ympäriinsä 'tappamassa', 'puukottamassa', 'kidutamassa' tai eivät muuten vaan oikeen osaa pitäisi enemmänkin neuvoa eikä haukkua. Koska, kukapa osaisi heti alkuun roolipelata täydellisesti? Itsekään en ollut aluksi mitenkään häävi roolipelaaja, ja vieläkin riittää kehittämistä...


Viimeinen muokkaaja, Rose pvm Ti Syys 28, 2010 5:44 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Oljo
Moderaattori
Moderaattori
Oljo


Viestien lukumäärä : 15
Join date : 03.06.2010
Ikä : 30

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Heinä 12, 2010 5:25 am

Ite olisin myös sitä mieltä, että tuon hiljaisuuden voisi yksinkertaisesti heittää kuusen latvaan. Kun sitä ei juurikaan edes noudateta(no emmää ainakaan x_x) ja nuo kaksi viimeistä tuntia ovat sen verta tärkeitä ropen kannalta. Se myös tuntuu siltä, että tavallisilta oppilailta evättäisiin mahdollisuus roolipelata vapaasti, kun taas muut voivat mellastaa miten haluta.

Oppitunnit taas on ihan opettajakohtasia. Jokaisella on omat metodinsa, mutta niistä voi myös keskustella opettajan kanssa. Ei tietenkään tule vaatia muutoksia, mutta vinkkejä kannattaa antaa ja olisi suotavaa, että opettaja myös kuuntelisi niitä. Puhuminen ja muutenkin roolipelaaminen on yleensä kirjoittamisvaiheessa kielletty yksinkertaisesti selvyyden takia. Opettajan jutut erottaa huomattavasti helpommin ja kun yksi puhuu niin kaikki puhuvat. Se on lähes fakta. Kaverin kanssa toki voi kuiskia(kunhan se ei häiritse) ja tällä tarkoitetaan kuiskaamista. Eli siis juttuja voi vaihtaa, kunhan muut eivät sitä näe. Tämän ei pitäisi mielestäni olla ongelma kenellekään(ellei opettaja sitten ole hiljaisuuspuristi). Myös oppituntien pituus voi riippua monista asioista. Jos oppitunti kulkee tasaisesti ilman turhia ongelmia se päättyy nopeasti. Huomatkaa, oma käytöksenne ja panostuksenne vaikuttaa oppitunnin pituuteen. Möykkääjän ei siis kuulu valittaa opettajalle pituudesta. Oppitunnin sisältö taas on ainekohtaista ja teoria ei välttämättä ole oleellista kaikissa aineissa. Joissakin aineissa(kuten esim. Taikuuden Historia) ei vaan ymmärrettävästi tunnu olevan mitään käytännönharjoitusmahdollisuuksia.

Epäropettajista tosiaan sen verran, että kaikki hyökkääjät voi jättää huomiotta. Roolipelin säännöissähän taidettiin mainita, että ketään ei voi pakottaa kaksintaisteluun(tähän sisältynee kaikki muukin väkivaltainen kamppailu), ellei vastapuoli niin halua. Olet myös oikeassa, että "epäropettajia" tosiaan tulisi neuvoa jouhevaan roolipeliin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Taras
Tiedonjanoinen
Tiedonjanoinen
Taras


Viestien lukumäärä : 39
Join date : 06.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeSu Elo 01, 2010 7:42 pm

Mieleeni tulee yksi vaikeasti ratkaistava pulma. Esim, kerran joku 1lk sekos, ja kun joku sai tainnutettua sen tms, se sanookin "Idle", ja idletyksen jälkeen se onkin taas ihan ok. Tuollainen on käsittämättömän ärsyttävää, ja vielä mahdottoman vaikea ratkaista, sillä jokaisellahan on oikeus idlettää..

Takaisin alkuun Siirry alas
Extreme
Noita/Velho
Noita/Velho
Extreme


Viestien lukumäärä : 52
Join date : 03.06.2010
Ikä : 25
Paikkakunta : Orimattila

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeSu Elo 01, 2010 8:42 pm

Joo, mulki tost tainnutus jutusta vähäsen, jotkut tekee just kans sillee, et jos ei ehi vaikka väistää, ku joku tainnutaa sut. Ni sitten se lähtee heti pois habosta ja palaa takasin heti. Sitten se tulee vaan normaalisti tylyyn ja ropettaa normaalisti, ja jos sama tyyppi tainnuttaa vaikk uusiks sut, ni taas sama juttu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Chokonut
Professori
Professori
Chokonut


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 03.06.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Tampere

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeTi Elo 03, 2010 3:16 am

(Edit: Joo, hiljaisuus on jostain niin syvältä. Siihen ei oo mitään syytä, se vaan rajottaa just hyviä ropeaikoja. Eiks sen vois poistaa tai vähintäänkin siirtää klo 23.00. Mieluiten toki poistaa..)


Mua taas alko ihan pirusti pänniin se, mistä on aiemminkin jo vähä puhuttu, ilman vaikutusta. Nimittäin professoreiden ja valvojien kunnioittaminen - tai oikeestaan sen täys puuttuminen.

Kukaan roolipelaaja ei mieti ropettaessaan "oikeeta" Tylypahkaa, ja sen sääntöjä tai arvomaailmaa. Loikkisko ne kaikki siellä muka "arvovaltasten" henkilöiden nokille? No ei tod. Kaikkihan me ollaan ropen ulkoisesti tasa-arvosia, mutta ropessa professoreita ja valvojia on kunnioitettava. Piste. Niin se vaa nyt menee. Mitä ne muuten siellä tekis, heivataanko kaikki valvojat ja professorit saman tien kuuseen?

Kun yrittää johtajatytön ominaisuudessa komentaa jotain, nii ei, meno senku jatkuu täysin piittaamattomana. Ja ku pisteitä aletaan vähentään, niin so what. Enkä tarkota tätä kaiken maailman alottelijoiden ja epäropettajien kohdalla, vaan nimen oman pidempäänkin ropettaneiden / Tylyssä käyneiden keskuudessa tää on vähintään yhtä pahalla tasolla.

Voin sanoo, että jos mua alkaa vielä pännii tää yhtä pahasti ku tänään, niin rupeen ottaan piittaamattomien henkilöiden nimiä ylös ja raportoimaan niistä eteenpäin, jos vaikka asialle saatas jotai tehtyy. Muutaman päivän jäähy ei ehkä tekis pahaa. Alan myös kylmästi potkiin kyseisiä henkilöitä, jossei sen vertaa voi ropee ja sen arvomaailmaa kunnioittaa.

Ja huom, korostan tätä nimen omaan ropen sisäisenä juttuna. En siks, et haluisin olla jotenki "ylempänä" ku jotkut muut, vaan koska se kyllä mun mielestä kuuluu sen ropen henkeen. Missään nimessä mitään natsikoulua ylitiukoilla säännöillä en haluu, mutta semmonen pieni kunnioitus ja se, että asiasta piitataan, ei tekis yhtään pahaa.

Luulen, että tää ärsyttää muitaki. Haruha sillon kerran tästä infossa puhu, mutta mikään ei muuttunu, valitettavasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
fullmoon@
Johtajapoika
Johtajapoika
fullmoon@


Viestien lukumäärä : 68
Join date : 03.06.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Tylyaho

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeSu Elo 29, 2010 5:22 pm

Joo, olen aivan samaa mieltä Emman kanssa! Valvojia pitäisi kunnioittaa enemmän. Sama kun me oltais tavallista oppilaslössiä, eikä meillä olis mitään 'ylempää' arvoa. Tämä Tylypahkan arvovaltaisuus alkaa mennä huonompaan suuntaan. Nyt pitäisi alkaa toimia ja selvittää kuka on arvovaltaisempi ja kuka ei. Jos ei olla vielä tehty? Olen nimittäin aika epäaktivisti nyt koulun aikaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Rollins
Professori
Professori



Viestien lukumäärä : 49
Join date : 08.06.2010

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Syys 06, 2010 7:06 pm

Oon myös samaa mieltä Emman ja Teron kanssa. Jasminellekin tulee melkein aina kaikki vaan: "Bond!" tai "Jasmine!"
En jaksais kuitenkaan aina Jasminella huomautella siitä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Nellapuu20
Oppilas
Oppilas
Nellapuu20


Viestien lukumäärä : 12
Join date : 23.04.2011
Ikä : 24
Paikkakunta : Tampere

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Huhti 25, 2011 1:00 am

Itseäni häiritsee se että Jotkut esim. Offeillä * Osoittaa Tuota sauvallaan ja sanoo* Olet likainen.
Ja sit jotn. Tyhmää. . .. Siis wtf! Onko se jotain ropea. Ja sitten sanoo että Että sää likastuit. reagoi!
Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
Guthix
Oppilas
Oppilas
Guthix


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 09.08.2011
Ikä : 28
Paikkakunta : Otalampi

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeTi Elo 09, 2011 7:00 pm

Mulla vähän vaihtelee Nood / Good
Noh kuitenkin iha oksti menee tää roolipeli
Mutta jeeh.
Takaisin alkuun Siirry alas
Guthix
Oppilas
Oppilas
Guthix


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 09.08.2011
Ikä : 28
Paikkakunta : Otalampi

Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitimeMa Helmi 20, 2012 8:03 pm

Roolipelissä minua koskee silmään nämä roolipelaajat, jotka eivät lue roolipeliopasta. Kun kukaan ei tiedä roolipelin sääntöjä, niin miten ne voisivat roolipelata asian mukaisesti? Ja nämä ryhmät ovat juuri ongelma, kun ne eivät näy enään tageissa, joten kukaan ei huomaa niitä ja on ihan turhauttavaa jakaa jokaiselle linkki. Siihen asialle pitäisi tehdä jotain, minun puolestani, kiitos. Ja vielä sanon tähän loppuun, että makuasiat ovat ärsyttäviä, kun kaikki haluaa Rohkelikkoon VAIN sen takia, että hyvät tyypit on siinä, esim. Harry Potter on isoin juttu Rohkelikossa mikä saa muut haluamaan siihen. Meidän pitäisi suosia myös muitakin tupia, minun mielestäni.

Sebastian kiittää ja kuittaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sujuuko roolipeli? Empty
ViestiAihe: Vs: Sujuuko roolipeli?   Sujuuko roolipeli? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sujuuko roolipeli?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
[Tylypahka]'n virallinen foorumi :: [TYLYPAHKA] :: Roolipelaaminen-
Siirry: